07 de xullo, 2022
Cando falamos de emprendemento social é poñer en valor un problema no que o grao de innovación é moi relevante.
“Prodúcense novas solucións (produtos, servizos, modelos, mercados, procesos, etc.) que, ao tempo que satisfacen unha necesidade social (de forma máis eficaz que as solucións existentes), dan lugar a novas ou melloradas capacidades e relacións e a un mellor aproveitamento dos activos. e recursos” (Comisión Europea, 2013).
Innovación que aporta melloras intanxibles como novas prácticas sociais, cambios de comportamento, colaboracións entre axentes, etc. Aínda que as innovacións comerciais son facilmente cuantificables dada a súa tanxibilidade, as innovacións sociais son moi difíciles de medir dada a natureza da innovación social e o impacto que teñen na sociedade.
A figura da persoa emprendedora socialmente está motivada para xerar un cambio social profundo e duradeiro. Esixe unhas características e habilidades persoais, entre as que destacan: visión media e longa; creatividade; determinación; coherencia e forza ética; vontade de servir á comunidade; coñecemento profundo das necesidades sociais a atender; rede social que é capaz de tecer; habilidades profesionais para poñer en práctica.
A estratexia é un proceso que conduce ao desenvolvemento efectivo da idea emprendedora que se quere implementar. Pode adoptar a forma de decisións como a estreita comunicación cos sectores sociais que se benefician do proxecto proposto, a explotación das fortalezas dos emprendedores, a selección de alternativas de xestión que impliquen niveis máis baixos de investimento de recursos escasos, alianzas con outros actores complementarios. ao proxecto, etc.
Algunhas consideracións:
1. Da comunidade.
Cada proxecto atende a unha resposta social diferente en calidade e cantidade. Cando pensamos e poñemos en práctica o modelo de negocio centrámonos inmediatamente no mercado, na forma en que o imos atacar, en economía social hai que ter claro a orixe e o obxectivo.
2. Transmitir ao medio local.
Un proxecto social ten que nacer comprometido coa comunidade local, buscar a complicidade co medio ambiente. A comunidade local sempre preexiste ao proxecto concreto de economía social .
3. Think Global e Act Local ou Think Global, Act Local.
Hoxe , as comunidades non se constrúen nun nivel global-local, en liña cara a cara, senón en ambos .
4. A importancia das colaboracións e sinerxías.
É necesario ampliar o foco e buscar relacións, conexións de calidade a partir do intercambio de bens ou servizos e formar parte dunha mesma comunidade . Sen deixar de valorar alternativas no tipo de organización ou participación no mercado, como a través das cooperativas.
5. Dar visibilidade.
Dar visibilidade ou abrir o proxecto é construír de forma colaborativa, na que se compartan coñecementos e outros recursos para que poidan ser reutilizados por outras persoas e colectivos.
6. Ingresos e Financiamento.
Ao dar visibilidade, abrir proxectos tamén amplía as razóns para xerar ingresos e opcións de financiamento .
Se tes en mente emprender socialmente, na Rede de Polos podemoste axudar.
12/05/2025
09/05/2025
08/05/2025