Noticia_img

O emprendemento social.

07 de xullo, 2022

Que é o Emprendemento Social? O emprendemento social é a parte do emprendemento que se centra no desenvolvemento de iniciativas e redes compartidas capaces de xerar valor engadido social nun sentido amplo. Emprendedores que baseen a súa proposta e idea de negocio na resolución de problemas sociais que se agravan ou derivados de novas causas, por exemplo, os derivados do cambio climático, riscos ecolóxicos, etc. “Incide nun tecido empresarial máis diverso e competitivo, nun territorio máis sostible e cooperativo e, en definitiva, nunha sociedade máis cohesionada” (María Jesús Lorenzana)

Por qué é importante?

Cando falamos de emprendemento social é poñer en valor un problema no que o grao de innovación é moi relevante.

“Prodúcense novas solucións (produtos, servizos, modelos, mercados, procesos, etc.) que, ao tempo que satisfacen unha necesidade social (de forma máis eficaz que as solucións existentes), dan lugar a novas ou melloradas capacidades e relacións e a un mellor aproveitamento dos activos. e recursos” (Comisión Europea, 2013).
 

Innovación que aporta melloras intanxibles como novas prácticas sociais, cambios de comportamento, colaboracións entre axentes, etc. Aínda que as innovacións comerciais son facilmente cuantificables dada a súa tanxibilidade, as innovacións sociais son moi difíciles de medir dada a natureza da innovación social e o impacto que teñen na sociedade.

A persoa emprendedora

A figura da persoa emprendedora socialmente está motivada para xerar un cambio social profundo e duradeiro. Esixe unhas características e habilidades persoais, entre as que destacan: visión media e longa; creatividade; determinación; coherencia e forza ética; vontade de servir á comunidade; coñecemento profundo das necesidades sociais a atender; rede social que é capaz de tecer; habilidades profesionais para poñer en práctica.

É necesario ter unha estratexia?

A estratexia é un proceso que conduce ao desenvolvemento efectivo da idea emprendedora que se quere implementar. Pode adoptar a forma de decisións como a estreita comunicación cos sectores sociais que se benefician do proxecto proposto, a explotación das fortalezas dos emprendedores, a selección de alternativas de xestión que impliquen niveis máis baixos de investimento de recursos escasos, alianzas con outros actores complementarios. ao proxecto, etc.

Algunhas consideracións:

1. Da comunidade.

Cada proxecto atende a unha resposta social diferente en calidade e cantidade. Cando pensamos e poñemos en práctica o modelo de negocio centrámonos inmediatamente no mercado, na forma en que o imos atacar, en economía social hai que ter claro a orixe e o obxectivo.

2. Transmitir ao medio local.

Un proxecto social ten que nacer comprometido coa comunidade local, buscar a complicidade co medio ambiente. A comunidade local sempre preexiste ao proxecto concreto de economía social .

3. Think Global e Act Local ou Think Global, Act Local.

Hoxe , as comunidades non se constrúen nun nivel global-local, en liña cara a cara, senón en ambos .

4. A importancia das colaboracións e sinerxías.

É necesario ampliar o foco e buscar relacións, conexións de calidade a partir do intercambio de bens ou servizos e formar parte dunha mesma comunidade . Sen deixar de valorar alternativas no tipo de organización ou participación no mercado, como a través das cooperativas.

5. Dar visibilidade.

Dar visibilidade ou abrir o proxecto é construír de forma colaborativa, na que se compartan coñecementos e outros recursos para que poidan ser reutilizados por outras persoas e colectivos.

6. Ingresos e Financiamento.

Ao dar visibilidade, abrir proxectos tamén amplía as razóns para xerar ingresos e opcións de financiamento .
 

Se tes en mente emprender socialmente, na Rede de Polos podemoste axudar.